“Een multidisciplinair team ter ondersteuning van de voedingsbedrijven”
Food designer
Steve Bonnyns
Steve is reeds 20 actief in de wereld van R&D vanuit zijn rol als Lead Innovation Chef voor Unilever. Hij heeft de klappen van de zweep meegekregen vanuit zijn jarenlange ervaring binnen Foodservice in zowel de hotelsector, eventsector als Hospitality. Sinds 2018 is hij met Boco Food Concepts actief als zelfstandig consultant waar hij verschillende bedrijven begeleidt in product & concept development. Naast deze activiteit is Steve actief in de wereld van Plant-Based in zowel Foodservice als Retail. Kwaliteit is de grootste gemene deler waarvan alles afhangt!
Business developer
Nicolas Deswaef
Nicolas is bijna 30 jaar actief in de voedingssector, vanuit een go2market-rol. Als trader in overzeese producten is hij bekend met import en distributie en de inspanningen die je moet doen om zo dicht mogelijk bij de eindklant terecht te komen. Vandaag is hij actief als coördinator en business developer van CIAGO Foodlab en ondersteunt hij bij de marktbegeleiding, business planning en de aanpak van een efficiënt kwaliteitszorgsysteem. Hij is een kruisbestuiver met een no-nonsense, ondernemende aanpak en een focus op ‘people & planet’.
Food technologist
Frank Willems
Frank heeft zijn sporen verdiend als Food Technologist bij Tiense Suikerraffinaderij (Beneo Group), waar hij actief was op het vlak van ontwikkelingswerk voor het opstellen van recepten, testen op laboschaal en pilot schaal, smaakevaluaties uitvoeren gaande van dranken, chocolade, confiserie, soepen en sauzen tot veggie en vleestoepassingen. Hij was de uitvoerende drijvende kracht bij de opstart van een apart vleeslabo bij Tiense Suiker en in die hoedanigheid verantwoordelijk voor het opstellen van een ISO 9001 systeem in het gehele algemene toepassingslabo.
Innovation & Market Strategist
Jente Smit
Jente is een zelfstandig consultant met expertise in innovatiemanagement en ervaring als consumer insight specialist. Daarnaast heeft ze zich gespecialiseerd in digitale marketing. Jente voert diepgaande marktanalyses uit en faciliteert brainstormsessies om levensvatbare concepten te ontwikkelen.
Met haar nieuwsgierigheid en kritische benadering stelt Jente scherpe vragen, begrijpt ze de kern van uitdagingen en daagt ze ondernemers uit om hun ideeën verder te ontwikkelen en kritisch te evalueren. Ze ondersteunt ook bij het onderbouwen van je business case met het business model canvas en helpt je deze inzichten om te zetten in een overtuigende sales pitch.
Kortom, Jente biedt een strategische en praktische benadering die ervoor zorgt dat elk product een solide basis heeft, terwijl ze je uitdaagt om verder te denken en te groeien.